Sociale dienst

De sociale dienst is er voor u en uw naasten, om u wegwijs te maken, te informeren door te verwijzen en te begeleiden i.v.m. uw behandeling in de Kliniek.

Wij werken op een vertrouwelijke, respectvolle en globale manier.

Wij kunnen begeleiding voorzien op administratief, financieel, psychosociaal vlak of van verzekerbaarheid.

Wij zijn aanwezig op alle drie onze sites.

Enkele voorbeelden van mogelijke begeleiding:

  • Organiseren van thuishulp (verpleegkundige, kinesist, ergologie, familiale hulp, huishoudhulp, huur van materiaal, …)
  • Organiseren van een verblijf in een revalidatiecentrum of andere projecten bij uw ontslag uit de kliniek (transport, …)
  • Opnemen van contact met het OCMW, ziekenfonds, verzekeringen, …
  • Verwijzing naar de verschillende diensten van de Kliniek
  • Hulp en doorverwijzing voor uw juridische vragen
  • Steun en een luisterend oor betreffende de moeilijke situatie waarin u zich bevindt
  • In contact brengen met medewerkers van de Kliniek

Contact en openingsuren

Openingsuren: van maandag tot vrijdag tussen 9u en 17u (gesloten tussen 12u30 en 13u)

Permanentie sociale dienst: 02/221.93.93
Permanentie EMMAV-cel: 02/221.94.94 (Behandeling van al wat te maken heeft met verzekerbaarheid)
Permanentie Reva-cel (IN): 02/221.95.95 (Beheer van de revalidatiecentra van Sint-Jan)
Permanentie Reva-cel (OUT): 02/221.96.96 (Revalidatie-aanvraag voor Sint-Janpatiënten aan de verschillende interne en externe revalidatiecentra)

Diensthoofd: Delphine Hertz (02/221.95.55)

U kan de sociale dienst ook contacteren via het loket van het onthaal van de Kliniek, of door aan het verzorgend personeel van de eenheid te vragen de sociaal assistent te contacteren.