Q&A online afspraak maken

  • Wat heb ik nodig om een online afspraak te maken?

Uw naam, voornaam, geboortedatum, een geldig e-mailadres en een smartphone met een geldig gsm-nummer. De validatie van de afspraak gebeurt via een bericht dat u op uw gsm ontvangt. Zonder deze validatie is de afspraak niet geboekt. U ontvangt ook een bevestiging van uw afspraak via e-mail en per sms via 8810.

  • Wanneer zijn de online afspraken beschikbaar?

Het systeem is 24 uur per dag en 7 dagen per week beschikbaar. U kunt dus een afspraak maken op het tijdstip dat u het beste uitkomt, ongeacht onze openingstijden.

  • Kan ik een afspraak maken bij om het even welke arts of paramedicus van de kliniek?

De online afspraken zijn beschikbaar voor volgende diensten:

  • Cardiologie
  • Plastische heelkunde
  • Dermatologie
  • Endocrinologie
  • Gastro-entérologie
  • Gynaecologie
  • Fysische geneeskunde
  • Nefrologie
  • Neurochirurgie
  • Neurologie
  • Oftalmologie site Middaglijn
  • NKO
  • Orthopedie
  • Pediatrie
  • Pneumologie
  • Pre-operatief traject
  • Reumatologie
  • Urologie
     
  • Hoe weet ik of ik een online afspraak kan maken met mijn arts?

De optie "online afspraak maken" is zichtbaar op zijn profielpagina op de website. U kunt daar ook alle diensten zien waarvoor u via het systeem rechtstreeks een afspraak kunt maken.

  • Zijn mijn gegevens beveiligd als ik gebruik maak van het online afsprakensysteem?

De gegevens die u verstrekt om een afspraak te maken, worden nooit opgeslagen op onze website. De gegevens die naar ons afsprakensysteem worden gestuurd (agenda van de arts en uw medisch dossier) zijn altijd versleuteld. Onze website maakt gebruik van een SSL-certificaat dat garandeert dat elke verbinding tussen onze website en uw browser beveiligd is.  

  • Ik moet het tijdstip en/of datum van mijn afspraak wijzigen, kan ik dit doen via het online afsprakensysteem?

U moet uw afspraak annuleren via het afsprakensysteem en een nieuwe afspraak maken op een tijdstip dat u schikt.

  • Ik moet mijn afspraak volledig annuleren, kan ik dit doen via het online afsprakensysteem?

U kunt uw afspraak rechtstreeks afzeggen via het afsprakensysteem.
Wanneer u uw afspraak online boekt, krijgt u een referentienummer waarmee u uw afspraak kunt annuleren indien nodig.
Gelieve er wel rekening mee te houden dat een afspraak die niet ten minste 24 uur van tevoren wordt afgezegd, u door de arts kan worden aangerekend. U kunt via het systeem een nieuwe afspraak maken, op een tijdstip dat u beter past.

  • Kan ik meerdere afspraken tegelijk maken?

U kan alleen maar een paar afspraken maken per 24 uur en dit om veiligheidsredenen.
Ik heb mijn afspraak niet kunnen valideren omdat het te lang duurde. Wat moet ik doen?
U kunt uw afspraak boeken binnen een welbepaalde tijdspanne. Er is voldoende tijd om dit rustig te doen. Als u uw afspraak niet hebt kunnen afronden, kan u het opnieuw doen.

  • Kan ik een afspraak maken voor iemand anders?

Ja, dat is mogelijk. U moet de naam, voornaam en geboortedatum hebben van de persoon voor wie u een afspraak wilt maken. Een gsm met een geldig telefoonnummer en een e-mailadres zijn ook nodig om de afspraak te valideren.

  • Ik ben nog geen patiënt bij Kliniek Sint-Jan, kan ik een afspraak maken?

Ja, dat is mogelijk. Alles wat u nodig hebt is uw naam, voornaam, geboortedatum, een e-mailadres en een smartphone met een geldig gsm-nummer.

  • Ik heb problemen met het maken van een online afspraak, wat moet ik doen?

U kunt altijd contact opnemen met het Contact Center van de kliniek op 02/221.91.21 (elke weekdag, van 8 tot 18 uur) of met de dienst waar u een afspraak wenst te maken.