De Kliniek Sint-Jan lanceert een nieuwe moderne website met nieuwe functionaliteiten

28/01/2016

Brussel, 28 januari 2016. De Kliniek Sint-Jan, privéziekenhuis in het centrum van Brussel, lanceert vandaag haar nieuwe website. Dit project komt tegemoet aan de wens van de Kliniek om een platform van duidelijke, gestructureerde communicatie aan te bieden die in overeenstemming is met de nieuwe technologieën en communicatiemiddelen. Buiten de integratie van de huidige ergonomische en functionele normen, stelt de site tevens enkele nieuwigheden voor, zowel voor patiënten, gezondheidswerkers als werkzoekenden en bezoekers. Door deze nieuwe website tracht de Kliniek Sint-Jan meer zichtbaarheid te geven aan nieuwigheden en sociale media.

Dankzij deze nieuwe website bekomen de bezoekers een gedetailleerde en volledige informatie in verband met ons medisch aanbod (diensten, hospitalisatie-eenheden, gespecialiseerde klinieken) en onze zorgverstrekkers.

Enkele nieuwigheden en functionaliteiten van de nieuwe site:

  • Zichtbaarheid van onze gespecialiseerde klinieken met een multidisciplinair zorgaanbod en multidisciplinaire teams (Kankerkliniek, Borstkliniek, Obesitaskliniek, EHB, enz.).
  • Online aanvraag van een afspraak, rechtstreeks gezonden naar ons Contact Center. Een medewerker belt de patiënt terug binnen de 4 uur of de volgende werkdag.
  • Professionele ruimte voor huisartsen. Via een login hebben ze toegang tot gepersonaliseerde informatie (rechtstreekse nummers van onze specialisten, snelle afspraken voor hun patiënten, enz.).
  • Elke specialist van de Kliniek Sint-Jan beschikt over een persoonlijke pagina met foto, raadplegingsagenda of andere nuttige informatie.
  • Twee performante zoekmotoren: één voor het medische aanbod, de andere voor de hele site.
  • Een sectie jobs waarin personen die op zoek zijn naar een baan, stagiairs of studenten de mogelijkheid hebben om online te solliciteren.
  • Snelle en gemakkelijke toegang tot onze verschillende sociale media. Onze news feed voor “Twitter” wordt weergegeven op onze onthaalpagina.
  • Verbeterde zichtbaarheid van onze nieuwsberichten, sociale media en evenementen.


Dankzij het ‘responsive design’ en de ‘mobile first’ benadering passen de nieuwe site en de verschillende functionaliteiten zich ook perfect aan alle gegevensdragers van onze bezoekers aan, of het nu gaat om gebruikers van smartphones, tablets of computers.
“Wij hadden de reële behoefte om onze website volledig te herdenken opdat hij zou overeenstemmen met het beeld van de Kliniek Sint-Jan. Door deze nieuwe site willen we een modern imago overbrengen, met behoud van de menselijke dimensie die ons sinds lang karakteriseert. Het is ook belangrijk voor ons om actuele technologieën te gebruiken om te communiceren met onze patiënten (en toekomstige patiënten), onze partners en onze bezoekers, wat wij in het verleden onvoldoende deden. Het nieuwe communicatieplatform en het proactieve gebruik van de sociale media toont deze wil goed aan”, aldus Dr. Benoît-Ph. Hermans, algemeen directeur van de Kliniek Sint-Jan.

Meer informatie:
www.klstjan.be (beschikbaar in het Nederlands en het Frans)

Over de Kliniek Sint-Jan

De Kliniek Sint-Jan, die kan bogen op een ziekenhuistraditie van meer dan acht eeuwen, telt 558 bedden. Haar doestelling bestaat erin zich te positioneren als een professionele organisatie die gekend en erkend wordt als referentieziekenhuis in Brussel en in haar periferie.

Met haar hooggespecialiseerde team van 1.400 medewerkers in 3 sites (Kruidtuin, Middaglijn, Leopold I) biedt zij inderdaad een gepersonaliseerde en kwalitatief hoogwaardige zorgverlening aan om de gezondheid en het welzijn van de patiënt te herstellen en te bevorderen. Respect voor de veelheid aan culturen, filosofieën en religies staat daarbij eveneens centraal.
 

Bestand(en)

BijlageGrootte
PDF-pictogram pb_klstjan_nieuwewebsite28012016.pdf215.32 KB